Czy pełnomocnik powinien weryfikować prawidłowość przesłanego przez niego zawiadomienia?
Oceny poprawności zawiadomienia powinien dokonać samodzielnie zgłaszający, w tym pełnomocnik.
Jeśli zawiadomienie złożone przez pełnomocnika nie spełniało powyższych warunków konieczne jest jego ponowne przesłanie.
Należy też pamiętać, że wraz z ponownym zgłoszeniem i przedstawieniem do niego prawidłowego dokumentu pełnomocnictwa, należy ponownie wnieść opłatę skarbową. Art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej nie wiąże powstania obowiązku podatkowego w opłacie skarbowej z faktem ustanowienia pełnomocnika ani istnienia już w obrocie ważnego umocowania, ale z faktem złożenia tego dokumentu (jego odpisu, wypisu lub kopii). A zatem ustawa podatkowa jednoznacznie stanowi, że obowiązek ten powstaje „z chwilą złożenia dokumentu” (patrz wyrok WSA w Szczecinie z 6.02.2013 r., sygn. akt I SA/Sz 737/12).
Podmiot udostępniający: | Departament Orzecznictwa i Legislacji | |
Wytworzył informację: | Monika Młotkiewicz | 2022-04-11 |
Wprowadził‚ informację: | Edyta Madziar | 2022-04-08 11:04:51 |
Ostatnio modyfikował: | Ewelina Janczylik-Foryś | 2022-04-11 08:32:03 |