Kto powinien zawiadomić o odwołaniu IOD w przypadku likwidacji/przejęcia administratora?
Kto powinien zawiadomić Prezesa UODO o odwołaniu inspektora ochrony danych w przypadku likwidacji/przejęcia administratora, który wyznaczył tego inspektora?
Zgodnie z art. 10 ust. 4 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych podmiot, który wyznaczył inspektora ochrony danych, ma obowiązek zawiadomienia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych o jego odwołaniu.
W sytuacji zaś, gdy administrator nie zawiadomił Prezesa UODO o odwołaniu IOD, może to zrobić podmiot (np. zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w KRS), który jest jego następcą prawnym, a zatem przejął prawa i obowiązki likwidowanego podmiotu. W przypadkach, gdy żaden podmiot nie będzie następcą prawnym likwidowanego administratora, zawiadomienia o odwołaniu IOD powinny dokonać osoby upoważnione do reprezentowania administratora podczas jego likwidacji.
Podmiot udostępniający: | Departament Orzecznictwa i Legislacji | |
Wytworzył informację: | Monika Młotkiewicz | 2022-04-11 |
Wprowadził‚ informację: | Edyta Madziar | 2022-04-08 11:04:34 |
Ostatnio modyfikował: | Ewelina Janczylik-Foryś | 2022-04-11 08:42:02 |