Infolinia pod jednym numerem dla wszystkich
Od 2 marca 2020 r. wszystkich interesantów pracownicy infolinii będą obsługiwać pod jednym numerem telefonu: 606-950-000. Nasi eksperci są dostępni od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-14.00.
Do tej pory istniały dwa numery telefonów na infolinię: dla obywateli i inspektorów ochrony danych (IOD). Od 2 marca 2020 r. pracownicy infolinii pod jednym numerem telefonu będą udzielać informacji wszystkim zainteresowanym poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu ochrony danych osobowych.
Spowodowane jest to rosnąca liczbą zapytań, a dzięki tym zmianom jeszcze więcej osób i szybciej uzyska potrzebne informacje. Od grudnia 2019 r. został także wydłużony czas pracy infolinii o godzinę.
Poprzez infolinię UODO kilka tysięcy osób miesięcznie zasięga porad w zakresie ochrony danych.
W jakich sytuacjach należy skontaktować się z infolinią UODO?
W sytuacji, gdy poszukujemy:
• informacji, kiedy stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych, a kiedy szczególne przepisy prawa, regulujące w sposób odrębny wykorzystywanie danych osobowych,
• informacji na temat przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (pojęć, kogo przepisy dotyczą, jakie są obowiązki osób i firm przetwarzających dane, czyli tzw. administratorów danych w tym m.in. obowiązek informacyjny),
• informacji, kiedy dochodzi do naruszenia danych osobowych,
• informacji, jak dochodzić swoich praw w przypadku naruszenia prawa do ochrony danych osobowych i prawa do prywatności,
• informacji o sprawach formalnych np. jak złożyć skargę,
• pomocy w odnalezieniu informacji zamieszczonych na stronie internetowej UODO.
Infolinia nie udziela natomiast porad prawnych.
Podmiot udostępniający: | Departament Komunikacji Społecznej | |
Wytworzył informację: | Adam Sanocki | 2020-03-02 |
Wprowadził‚ informację: | Edyta Madziar | 2020-03-02 09:03:25 |
Ostatnio modyfikował: | Edyta Madziar | 2021-08-02 13:10:59 |